Dozor techniczny Przepisy,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KILKA WAŻNYCH UWAG DLA UŻYTKOWNIKÓW URZĄDZEŃ, PODLEGAJĄCYCH DOZOROWI TECHNICZNEMU

Urządzenia transportu bliskiego (UTB), w tym podesty ruchome, żurawie hydrauliczne, urządzenia techniczne służące do przemieszczania kontenerów przy pracach przeładunkowych, wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia zostały zakwalifikowane do grupy urządzeń mogących stwarzać zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia i środowiska. W związku z powyższym podlegają dozorowi technicznemu. Ponadto, Prawo o ruchu drogowym nakłada na właściciela pojazdu na którym zamontowano UTB obowiązek spełnienia określonych wymogów.

PRZEPISY URZĘDU DOZORU TECHNICZNEGO

Urządzenie techniczne objęte dozorem technicznym, z wyjątkiem urządzeń zwolnionych z tego obowiązku, mogą być eksploatowane tylko na podstawie decyzji zezwalającej na ich eksploatację, wydanej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego (Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym. Dz. U. Nr 122, poz. 1321, rozdział 2, art. 14 ust. 1)

OSTRZEŻENIE

Praca urządzeniem niedopuszczonym do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego podlega grzywnie lub karze ograniczenia wolności (Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym, Dz. U Nr 122, poz. 1321, rozdział 5, art. 63, ust. 1 oraz art. 220 § 144 K.K.)

PRAWO O RUCHU DROGOWYM

Badanie techniczne pojazdu, z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu, może być przeprowadzone po rzedstawieniu dokumentu wydanego przez organ dozoru technicznego stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, Dz U Nr 98. Poz. 602, Rozdział 3, art. 61, ust. 9)

Ostrzeżenie

Brak dokumentu stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego (Żurawia, podestu, itd.), uniemożliwia zarejestrowanie pojazdu i dopuszczeniu go do ruchu. Poruszanie się pojazdem z niezarejestrowanym urządzeniem, w razie kontroli drogowej, grozi nałożeniem grzywny, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a nawet skierowaniem sprawy na drogę sądową.

ABY UNIKNĄĆ PROBLEMÓW NALEŻY:

·         Zlecać montaż oraz wszelkie naprawy wyłącznie autoryzowanym punktom serwisowym, posiadającym uprawnienia wydane przez UDT.

·         Użytkować UTB zgodnie z instrukcją eksploatacji.

·         Zadbać, aby operator posiadał właściwe uprawnienia do obsługi urządzenia technicznego (Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych, Dz. U. Nr 79, poz. 849, późniejszą zmianą z dnia 20.02. 03, Dz. U. Nr 50, poz. 426),

·         Dokonywać przeglądów konserwacyjnych nie rzadziej niż stanowią przepisy (Rozporządzenie z dnia 29 października 2003r Dz. U. Nr 193, poz. 1890, załącznik nr 2) o ile wytwórca nie zaleca inaczej.

·         Zlecać bierządcą konserwację sprzętu wyłącznie konserwatorom posiadającym wlasciwe zaświadczenia kwalifikacyjne wydane rzez UDT. Dzięki temu sprzet będzie zawsze sprawny technicznie co pozwoli na obniżenie kosztów jego eksploatacji.

 

DZIENNIK KONSERWACJI

URZÄ„DZENIA TRANSPORTU BLISKIEGO

 

WYZNACZENI KONSERWATORZY

ImiÄ™ i nazwisko

Firma

Nr uprawnień

Nr telefonu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UPRAWNIENI OPERATORZY

ImiÄ™ i nazwisko

Nr uprawnień

Kategoria uprawnień

Użytkuje urządzenie od dnia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DANE URZÄ„DZENIA TRANSPORTU BLISKIEGO

 

 

 

Data przeglÄ…du

Lista wykonanych czynności i stwierdzonych usterek

Decyzja konserwatora

Data następnego przeglądu

Podpis i pieczęć konserwatora

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl