Do czego służy miarka wysokości, Poznajemy różne wielkości
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Konspekt zajęć
Placówka: Przedszkole Niepubliczne „Niezapominajka” w Szczecinie
Grupa: 5-latki
Temat tygodnia: Poznajemy różne wielkości.
Temat dnia aktywności: Do czego służy miarka wysokości.
Cele ogólne:
· porównywanie wysokości.
Cele operacyjne:
dziecko:
· stosuje określenia: wysoki, niski, taki sam.
Środki dydaktyczne:
· piosenka Taniec,
· piosenka Tańcowały dwa Michały,
· miarka do mierzenia wysokości,
· sylwety dwóch drzew: wysokiego i niskiego,
· dwa woreczki, długi i krótkie paski papieru,
· piosenka Karuzela,
· kolorowe paski różnej długości, pinezki, tacki styropianowe (dla każdego dziecka).
Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa.
Czas trwania: 2h 30min
Przebieg zajęć:
ZAJĘCIA PORANNE:
1. Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec.
Dzieci ustawione w dwóch szeregach naprzeciw siebie poruszają się w rytm piosenki zgodnie z wcześniej omówionymi ruchami.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki i wielkoludy.
Dzieci maszerują w rytmie półnut po sali i podnoszą wysoko ręce do góry – naśladują wielkoludy. Gdy dźwięki się zmieniają na rytm ósemkowy, dzieci przykucają i poruszają się w rytmie w pozycji średnioniskiej – są krasnoludkami.
3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoki, niski.
Dzieci biegają po sali przy piosence Tańcowały dwa Michały. Gdy muzyka cichnie, dzieci wykonują polecenia nauczyciela, np.
- stań przy wyższym od siebie przedmiocie,
- stać przy niższym od siebie przedmiocie.
ZAJĘCIA GŁÓWNE:
1. Zabawa Powitanka.
Nauczyciel mówi: Witam wszystkich, którzy lubią… (np. słodkie ciastka, galaretkę, budyń czekoladowy, pizzę). Dzieci, które czują się powitane – wstają na chwilę.
2. Nauczyciel pokazuje dzieciom przygotowaną miarkę do mierzenia wysokości.
- Czy wiecie, co przygotowałam?
- Do czego służy ten przedmiot? Jak można go wykorzystać?
3. Zabawa Mierzymy się.
Dzieci podchodząco miarki zawieszonej na ścianie. Nauczyciel mierzy dzieci i zaznacza wysokość każdego dziecka. Dzieci same oceniają – kto jest wyższy, kto niższy, a kto ma taki sam wzrost jak ktoś inny.
4. Zabawa Porównaj paski.
Nauczyciel przypina na tablicy sylwety dwóch drzew: wysokiego i niskiego oraz dwa woreczki (w jednym jest kilka długich pasków, w drugim kilka krótkich). Prosi do siebie kolejno po dwoje dzieci, które wyciągaj po jednym pasku z woreczków i porównują, który jest długi, a który krótki, przykładając je do siebie. Nauczyciel przypina paski n tablicy obok drzew, które stanowią wzór długości, np. wysokie drzewo – długi pasek itp.
5. Zabawa przy piosence Karuzela.
Nauczyciel rozkłada linę w kole. Dzieci chwytają linę prawymi dłońmi i bawią się w rytm muzyki. Po zakończeniu piosenki zaczynają zabawę od początku – dzieci trzymają linę w lewych dłoniach.
6. Obrazek z pasków – praca twórcza z wykorzystaniem kolorowych pasków różnej długości.
Dzieci komponują pracę, układają paski w obrazek. Przypinają paski pinezkami do tacek styropianowych.
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE:
1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych:
- robienie ryjka z wargi kręcenie nim w różne strony, nadymanie policzków,
- dotykanie językiem zębów górnych i dolnych.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki i wielkoludy.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]