Do czego służy miarka wysokości, Poznajemy różne wielkości

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Konspekt zajęć

 

Placówka: Przedszkole Niepubliczne „Niezapominajka” w Szczecinie

Grupa: 5-latki

 

Temat tygodnia: Poznajemy różne wielkości.

Temat dnia aktywności: Do czego służy miarka wysokości.

 

Cele ogólne:

·         porównywanie wysokości.

Cele operacyjne:

dziecko:

·         stosuje określenia: wysoki, niski, taki sam.

 

Środki dydaktyczne:

·         piosenka Taniec,

·         piosenka Tańcowały dwa Michały,

·         miarka do mierzenia wysokości,

·         sylwety dwóch drzew: wysokiego i niskiego,

·         dwa woreczki, długi i krótkie paski papieru,

·         piosenka Karuzela,

·         kolorowe paski różnej długości, pinezki, tacki styropianowe (dla każdego dziecka).

 

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa.

 

Czas trwania: 2h 30min

 

Przebieg zajęć:

 

ZAJĘCIA PORANNE:

1.       Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec.

Dzieci ustawione w dwóch szeregach naprzeciw siebie poruszają się w rytm piosenki zgodnie z wcześniej omówionymi ruchami.

2.       Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki i wielkoludy.

Dzieci maszerują w rytmie półnut po sali i podnoszą wysoko ręce do góry – naśladują wielkoludy. Gdy dźwięki się zmieniają na rytm ósemkowy, dzieci przykucają i poruszają się w rytmie w pozycji średnioniskiej – są krasnoludkami.

3.       Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoki, niski.

Dzieci biegają po sali przy piosence Tańcowały dwa Michały. Gdy muzyka cichnie, dzieci wykonują polecenia nauczyciela, np.

- stań przy wyższym od siebie przedmiocie,

- stać przy niższym od siebie przedmiocie.

 

ZAJĘCIA GŁÓWNE:

1.       Zabawa Powitanka.

Nauczyciel mówi: Witam wszystkich, którzy lubią… (np. słodkie ciastka, galaretkę, budyń czekoladowy, pizzę). Dzieci, które czują się powitane – wstają na chwilę.

2.       Nauczyciel pokazuje dzieciom przygotowaną miarkę do mierzenia wysokości.

- Czy wiecie, co przygotowałam?

- Do czego służy ten przedmiot? Jak można go wykorzystać?

3.       Zabawa Mierzymy się.

Dzieci podchodząco miarki zawieszonej na ścianie. Nauczyciel mierzy dzieci i zaznacza wysokość każdego dziecka. Dzieci same oceniają – kto jest wyższy, kto niższy, a kto ma taki sam wzrost jak ktoś inny.

4.       Zabawa Porównaj paski.

Nauczyciel przypina na tablicy sylwety dwóch drzew: wysokiego i niskiego oraz dwa woreczki (w jednym jest kilka długich pasków, w drugim kilka krótkich). Prosi do siebie kolejno po dwoje dzieci, które wyciągaj po jednym pasku z woreczków i porównują, który jest długi, a który krótki, przykładając je do siebie. Nauczyciel przypina paski n tablicy obok drzew, które stanowią wzór długości, np. wysokie drzewo – długi pasek itp.

5.       Zabawa przy piosence Karuzela.

Nauczyciel rozkłada linę w kole. Dzieci chwytają linę prawymi dłońmi i bawią się w rytm muzyki. Po zakończeniu piosenki zaczynają zabawę od początku – dzieci trzymają linę w lewych dłoniach.

6.       Obrazek z pasków – praca twórcza z wykorzystaniem kolorowych pasków różnej długości.

Dzieci komponują pracę, układają paski w obrazek. Przypinają paski pinezkami do tacek styropianowych.

 

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE:

1.       Ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

- robienie ryjka z wargi kręcenie nim w różne strony, nadymanie policzków,

- dotykanie językiem zębów górnych i dolnych.

2.       Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki i wielkoludy.

3.       Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec.

 

 

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl