Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siat, Piłka ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Paweł Chochołek
Â
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
Zadanie główne: Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej.
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej
Uczeń:
- zwiększy siłę mm. obręczy barkowej i ramion
- poprawi szybkość i zwinność
- rozwinie koordynacjÄ™ ruchowÄ…
- rozwinie zdolność kondycyjną
Â
Umiejętności
Uczeń:
- potrafi przyjąć prawidłową postawę siatkarską
- potrafi ułożyć dłonie do odbicia piłki sposobem górnym i dolnym
- umie wykonać poprawnie ćwiczenia oswajające z piłką
- umie wykonać ćwiczenia kształtujące szybkość i zwinność
- umie zastosować ćwiczenia rozgrzewające organizm
Â
Wiadomości
Uczeń:
- zna sposoby poruszania się po boisku i sposoby odbić w piłce siatkowej
- dostrzega różnicę między wysoką a niską postawą siatkarską
- zna zasady bezpiecznego zachowania na sali gimnastycznej dotyczÄ…ce rywalizacji
- indywidualnej i między zespołami podczas gier, zabaw
- wie jak wyłonić zwycięzcę w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej
- zna walory zdrowotne i rekreacyjne gier i zabaw koordynacyjno-kondycyjnych
- z elementami piłki siatkowej
Â
Usamodzielniania
Uczeń:
- współuczestniczy w organizacji lekcji-pomaga przy sprawnym przeprowadzeniu gier i zabaw
- dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących-przestrzega ustalonych zasad
- uczestniczy w organizowaniu ćwiczeń kształtujących i w rozwijaniu sprawności
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Część
lekcji
Czynności uczniów
docelowe
Czynności uczniów
zadania
Czynności
nauczyciela
Metody
Wstępna
- zapozna siÄ™ z zadaniami lekcji
- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć
- podaje zadania lekcji
- omawia wpływ ćwiczeń na organizm
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
pogadanka
Â
Część
główna A
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
-doskonali przyjmowanie prawidłowej postawy siatkarskiej
-wykona ćwiczenia kształtujące ramion, nóg i tułowia w truchcie
-wykona serię ćwiczeń zwinnościowo-szybkościowych indywidualnie i ze współćwiczącym
-wykona 2-3 ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne ze współćwiczącym według własnego doboru
-porusza się po boisku krokiem odstawno-dostawnym w różnych kierunkach
-przyjmuje poprawnie postawę siatkarską na sygnał słuchowy
-proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia
-czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń
-czuwa nad bezpiecznym zachowaniem
-podzieli ćwiczących w pary
-poleci samodzielne wykonywanie ćwiczeń przez ucznia
-czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa
-daje sygnał słuchowy gwizdkiem
zadaniowa ścisła
naśladowcza ścisła
zadaniowa ścisła
Â
Część
główna B
kształtuje zdolność koordynacyjno-kondycyjną w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej
Â
-porusza się dowolnym krokiem i przyjmuje różne sposoby odbicia w piłce siatkowej ,drugi ćwiczący go naśladuje na zasadzie odbicia w lustrze; w razie pomyłki, błędu następuje zmiana ról
-ćwiczący uciekają i gonią współćwiczących na sygnał n-la krokiem siatkarskim
-wykona bieg do materaca, przewrót w przód, dobiegnięcie do słupka, odbicie 3 razy o ścianę sposobem oburącz górnym, bieg do swojego rzędu
-wykona bieg z kozłowaniem piłki do słupka, rzut piłki "koszyczkiem" do kosza, po trafieniu bieg z piłką do swojego zespołu, wykona czworakowanie do określonego punktu
-otrzymuje podanie od swojego kolegi, z którego sposobem dolnym odbija piłkę z powrotem, obiega słupek i powraca biegiem do swojej drużyny
-wykona bieg, obiega materac, kładzie się na nim, wstaje i biegnie do słupka, gdzie twarzą do swojego zespołu wykonuje 2-3razy odbicie sp. dolnym nad sobą
-wykona bieg do materaca, przerzuca go przez całe ciało, bieg do słupka, odbija piłkę do swojego rzędu; drugi ćwiczący zaczyna zadanie od odbijania piłki do słupka, tam zostawia ją, biegnie w kierunku swojej drużyny przerzucając po drodze przez siebie materac
-poleca wykonanie zabawy "Czy potrafisz", określa jej zasady, dzieli ćwiczących w pary, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny
-poleca wykonanie zabawy "Dzień i noc"
-dzieli klasę na 3 zespoły
-poleca wykonanie zabawy "Sztafety wielozadaniowe", określa jej zasady, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny
Â
zabawowo-naśladowcza
zabawowa klasyczna
Â
Końcowa
-uspokoi organizm, akceptuje potrzebÄ™ samooceny i samokontroli
Â
-wykona ćwiczenia oddechowe, korekcyjno-kompensacyjne
-uczestniczy w zabawie "Minutka"
-zbierze sprzęt
-dokona analizy własnej aktywności i świadomego udziału w lekcji
-przeanalizuje braki we własnych umiejętnościach
-zaproponuje ćwiczenia oddechowe i korekcyjno-kompensacyjne
-poleci wykonanie zabawy "Minutka", określa jej zasady
-ustosunkuje się do pracy uczniów, wyróżni najlepszych, podkreśli pracę i zaangażowanie ucznia słabego
zadaniowa ścisła
zabawowa klasyczna
pogadanka
Â
[ Pobierz całość w formacie PDF ]