Doskonalenie podstawowych chwytów i podań piłki, Piłka ręczna(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  Radosław ZdybekKonspekt  lekcji   piłka ręczna

 

 

Cele główne lekcji:

Umiejętności:              Doskonalenie podstawowych chwytów  i podań  piłki

             

             

Psychomotoryczność:               kształtowanie szybkość,  koordynacja ruchowa

Wiadomości:                            poznanie  podstawowych zasad taktyki

Wychowawcze:                            wyrabianie współdziałania i odpowiedzialności

Miejsce zajęć:                            sala gimnastyczna

Pomoce:                                          chorągiewki, naturalne ukształtowanie terenu

 

Tok LekcjiZadania SzczegółoweDoz

Czynności nauczyciela

uwagi

Metody formy

 

I część wstępna

 

 

 

 

Organizacja zajęć

Zorganizowanie grupy, sprawdzenie gotowości do ćwiczeń, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

3’

Podanie tematu

Ust

W szeregu

pogadanka

Zabawa ożywiająca

„berek żuraw”

3’

Omówienie zabawy

 

zabawowa

Ćw. w parach

Podanie piłki jednorącz i chwyt półgórny

1’

Pokaz i omówienie ćwiczeń,poprawianie występujących błedów

 

nasladowcza

Podanie piłki oburącz znad głowy, chwyt połgórny oburącz

1’

Rzut połgórny oburącz, chwyt półgórny oburącz

2’

Rzut oburącz z lewej, prawej strony, chwyt półgórny oburącz

2’

Kozłowanie piłki z biegu ze zmianą miejsca w parach i podaniem piłki jednorącz do partnera

2’

Przeskoki w miejscu ponad odbitą piłką

1’

 

II część główna

 

Ćw. techniczne podań i chwytów

W parach podania i chwytów w biegu

3’

Podział na pary

 

Podania i chwyty j.w. ale ćwiczący poruszają się w różnych kierunkach – wyrabianie orientacji i spostrzegawczości.

4’

Ćw. techniczne kozłowania

Ustawienie w czterech rzędach przed linią. Pierwszy z każdego rzędu kozłuje piłkę do chorągiewki oddalonej o kilka kroków, okrąża ją  i wraca w ten sposób do swojego rzędu przekazując piłkę następnemu. Wygrywa zespół, który pierwszy ukończy kozłowanie.

3’

Gra

Do pięciu podań w dwóch zespołach liczących nie więcej niż 7 osób. Drużyna która weszła w posiadanie piłki próbuje ją utrzymać w swoim posiadaniu przez 5 podań. Przeciwnik natomiast próbuje kryć drużynę posiadająca piłkę  i zdobyc tę piłkę. Zwycięza drużyna, która zdobyła więcej punktów dostając 1 punkt za 5 podań.

10’

Omówienie zabawy,podział na 2 druzyny

 

zabawowa

Gra

„Obrona twierdzy”

5’

 

III część  koncowa

 

Uspokojenie organizmu

Swobodny marsz i bieg z unoszeniem ramion w górę i opuszczaniem

3’

Zakończenie zajęć

Omówienie lekcji, zadań, pożegnanie. Powrót do szkoły w parach.

2’

pozegnanie

szereg

pogadanka

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl