Doskonalenie ataku pozycyjnego, Piłka ręczna(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

                                                                                                                            DATA  -  7.11.2003 r.

 

PROWADZENIE 36.

 

 

              TEMAT: Atak pozycyjny ( piłka ręczna).

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          szybkość, zwinność, koordynacja wzrokowo-ruchowa;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          atak pozycyjny i szybki;

-          zwód i rzut do bramki z wyskoku;

                  WIADOMOŚCI

-          samokontrola wykonywanych ćwiczeń;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  3a ( dziewczęta)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  12

                  CZAS  -  45 minut

                  POMOCE  -  piłki ręczne, ławki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła,

                  bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1.Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Podanie i omówienie zadań lekcji.

3. Zachęcenie do aktywnego udziału w lekcji.

2 min.

W dwuszeregu.

2. Ćwiczenia kształtujące

Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.

Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.

Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.

W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.

Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.

J.w. krok skrzyżny.

W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.

J.w. lewą ręką.

W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.

W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.

W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.

W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.

W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.

W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.

13 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali, każdy jest w posiadaniu piłki ręcznej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka trzymana oburącz.

 

 

 

Odłożenie piłek.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 23 min.)

3. Ćw. tech.

   Rzut

 

 

 

   Zwody

 

 

 

 

 

 

Atak szybki

 

 

 

 

Atak pozycyjny

1. Bieg 2 lub 3 kroki i rzut z wyskoku –rozbieg na wprost, w skos bramki.

2. Stały podaje piłkę, poprzek 2 m od linii pola bramkowego ławka. Ćwiczący rzuca piłkę do bramki po wyskoku nad ławkę.

3. Pierwsi z atakujących i obrońców biegną naprzeciw siebie. Obrońca zatrzymuje się i częściowo przeszkadza atakującemu, który po otrzymaniu piłki od stałego wykonuje zwód i rzuca piłkę do bramki z wyskoku. Po zakończeniu biegną na koniec przeciwnych rzędów.

4. Pierwsi z rzędów podają piłkę do środkowych i biegną na ich miejsce. Środkowy biegnąc w kierunku przeciwnych rzędów, chwyta piłkę i podaje do tych rzędów, a następnie biegnie na ich koniec.

5. Środkowy porusza się miedzy stojakami. Wymiana podań z rozgrywającym, który stoi w odległości ok.3 m przy linii rzutów wolnych. Środkowy otrzymuje i podaje piłkę dobiegając do stojaków ( można stosować podanie kozłem).

3 min.

 

3 min.

 

 

 

4 min.

 

 

 

 

 

 

 

4 min.

 

 

 

 

 

4 min.

2 rzędy w odległości 15 m przed bramką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stojaki na szerokości 3 m.

4. Gra właściwa

Gra ze szczególnym uwzględnieniem elementów technicznych ćwiczonych w poprzedniej części lekcji.

5 min.

Podział na dwa zespoły.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 7 min.)

5. Ćw  korekcyjne

1. Leżenie przodem na ławce poprzek, ramiona ugięte łokcie przy tułowiu, stopy zaczepione o szczebel drabinki –skłony tułowia w tył.

2. Leżenie tyłem na ławce poprzek, ramiona na barkach, stopy j.w. –odchylanie tułowia w tył.

3. Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona ugięte w łokciach leżą na parkiecie.

4. Leżenie tyłem, głowa przy drabinkach, ramiona szeroko trzymają drabinkę –unoszenie prostych nóg i bioder do góry, dotknięcie palcami stóp drabinki.

5 min

Uczniowie wykonują ćwiczenia przy drabinkach.

6. Zakończenie lekcji.

1. Ocena realizacji celów lekcji.

2. Nastawienie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń w wolnym czasie.

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie siedzą na ławce.

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl