Drakon FAQ, D

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Drakon FAQ

 

 

P: Czy muszę wykonać akcję komnat typu: obróć komnatę, kontrola umysłu, zniszcz komnatę, magiczne przemieszczenie. Czy też, nie jest to obowiązkowe?

O: Tak, zawsze należy wykonać akcję komnaty.

P: Kontrola umysłu: Gracz A wchodzi do komnaty kontroli umysłu i w tym momencie porusza graczem B tak jakby to był jego ruch. Czy grasz B musi wykonać akcję komnaty, do której został przeniesiony natychmiast? Co się dzieje jeżeli tą komnatą jest np. Wichura?

O: Tak, gracz B wykonuje akcję komnaty zaraz po tym jak jego bohater został przeniesiony. Jeżeli jest to Wichura, lub Silny Wiatr lub Magiczny Wir, to - jak mówi instrukcja - specjalne zdarzenie tych komnat jest aktywowane przez gracza B "w następnej turze, w której zdecyduje się poruszyć swoją postacią".

P: Czy użycie zdolności specjalnej przez Barbarzyńcę, Krasnoluda czy Złodzieja, wymaga poświęcenia swojej kolejki czy jest to akcja darmowa?

O: Instrukcja: „Akcję specjalną można wykonać bezpośrednio przed lub po wykonaniu akcji normalnej (umieszczeniu komnaty bądź ruchu postacią).” Oznacza to, że jest to dodatkowa(darmowa) umiejętność nie wpływająca na inne działania.

P: Gdy wchodzę(lub zostaję przeniesiony w wyniku działania Kontroli Umysłu) do komnaty Znajdź złoto, w której jest Drakon to czy:

a) zdobywam monetę(wynik działania komnaty) i tracę ją(działanie Drakon), a następnie zostaję przeniesiony do komnaty startowej?
b) natychmiast (wynikiem działania Drakon) tracę monetę i zostaję przeniesiony do komnaty startowej?

O: Działanie pionka Drakon następuje natychmiast, gdy znajdzie się on w jednej komnacie z pionkiem gracza. Więc tak jak w przypadku b), gracz nie zdobywa monety, ale ją traci i zostaje przeniesiony do komnaty startowej.

P: Czy jezeli gracz A wejdzie na komnate Kontroli Umysłu i poruszy graczem B, to czy gracz B traci kolejkę? Czy ruch wykonany przy użyciu kontroli umysłu jest liczony jako ruch gracza B, czy normalnie przysługuje graczowi B ruch w jego kolejce?

O: Graczowi B przysługuje normalna tura - może się poruszyć lub wyłożyć komnatę ze swojej ręki.

P: Czy obrócenie komnaty Magiczny Wir albo Główny Klucz jest zaliczane jako obrót, mimo iż w wyniku obrotu na planszy nic nie zmieni?

O: Tak, pomimo, że po obróceniu takiej komnaty nic się nie zmieni, jest to traktowane jako obrót.

P: Co się dzieje, gdy gracz A wejdzie na komnatę Kontroli Umysłu i poruszy graczem B tak, że teraz on jest na komnacie Kontroli Umysłu?

O: Teraz gracz B wykonuje specjalną akcję tej komnaty i porusza innym graczem(nawet i graczem A).

P: Co jeśli gracz dołoży po raz pierwszy komnatę Drakon Porusza Się, a nie ma żadnego wolnego pola na które można postawić smoczyce? (wszytskie pozostałe pola są zajęte przez innych graczy)

O: Najpierw wykładana jest komnata Drakon Porusza Się i to właśnie na tej komnacie w tym przypadku można postawić pionek Drakon, bo jest ona wolna.

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl