Drakan - Order of the Flame, Poradniki do gier
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Drakan: Order of the Flame - PC
Gdybym w tej chwili miał wybierać najlepszą według mnie grę TPP, na pewno został by nią Drakan. Ta wspaniała gra urzekła
mnie po prostu wszystkim i podejżewam, że nie tylko ja odbieram ją w ten sposób. Każda gra lubi się jednak nudzić, gdy gracz
trafi na jakiś moment którego za nic nie może przejść. Podobnie jest z Drakanem - momentami gra jest naprawdę łatwa, ale
czasem bez srogiego główkowania się nie obejdzie. Poniższy tekst to krok po kroku opis przejścia całej gry. Nie ma według
mnie większego sensu granie w Drakana punkt po punkcie. Jak zwykle polecam samodzielne granie i korzystanie z solucji
tylko w wypadku wiekszych problemów. Pamiętajcie, że w Drakanie do celu prowadzą różne drogi także czasem będziecie
musieli cofnąć się kawałek żeby móc przejść wszystki tak, jak w opisie. Oczywiście życzę jak najmniej problemów z grą i jak
najwięcej dobrej zabawy - do dzieła.
1.PoczÄ…tek gry - Zrujnowana Wioska
Zdobycie mithrilowego miecza
UWAGA: Używaj szybkiego nagrywania stanu gry - po prostu po każdej walce naciśnij ‘Q’. Oprócz tego, co jakiś czas, nagrywaj
klasycznie stan gry, co pozwoli ci zachować save’y na dłużej, a ponadto pozwoli cofnąć się trochę dalej, jeśli zrobisz coś źle -
nie ma nic gorszego niż powtarzanie poziomu od nowa.
Bądź ostrożny, zaraz po rozpoczęciu gry - próbuje się do ciebie zakraść Wartok. Weź miecz do ręki.
Idź na północ i na wschód. Spotkasz tu Wartoka. Wejdź do domu i zabierz ‘health elixer’.
Teraz idź cały czas na zachód. Znajdziesz zrujnowany dom, który spokojnie możesz ominąć. Po tym, idź na północ i zejdź na
plażę. Kawałek na północny-zachód znajdziesz trochę rzeczy - mithrilowy krótki miecz i 3 napoje leczące.
Popłyń kawałek na zachód (nie zapomnij o nabieraniu powietrza), wyjdź na brzeg i idź na południe, aby zdobyć ‘Duncan’s
Battle Axe’.
Wróć do miejsca, gdzie znalazłeś mithrilowy miecz, trochę na południe stąd znajdziesz małą jaskinię. Wejdź do środka i uważaj
na pająki, których kilka się tam kręci.
Pająki: Zabicie ich jest stosunkowo proste, klęknij i atakuj, gdy będą blisko - nic więcej nie jest potrzebne.
Znajdziesz się koło podziemnego jeziora. Przepłyń przez nie do małego pomieszczenia z sadzawką.
Zanurkuj w niej i przepłyń do nowego obszaru.
Wyjdź z wody i w ciemnościach znajdź przejście, którym idź dalej, uważając na pająki.
Gdy dotrzesz do końca korytarza, przestaw dźwignię, aby dostać się do piwnicy tawerny. Teraz możesz zacząć w ostatnim
punkcie następnej części ('Klucz w tawernie') - dzięki temu od razu zdobędziesz klucz.
Klucz w tawernie
Tawerna leży na południe od miejsca, gdzie umarł stary człowiek.
W jednym z pomieszczeń na górze znajdziesz napój leczący.
Na dole - z tyłu schodów otwórz drzwi do piwnicy.
Rozwal wszystkie beczki, żeby znaleźć kilka eliksirów leczących.
Wskocz na skrzynie aby dostać się na półkę, skąd zabierzesz maczugę.
UWAGA: miecz z którym zaczynasz grę jest jedynym przedmiotem (dopóki nie zdobędziesz ‘Mourn Bringer’ i ‘Rune Blade’, a
do tego jeszcze trochę czasu), który jest niezniszczalny. Cała reszta niszczy się w miarę używania, więc jeśli nie musisz
używać maczugi, nie rób tego. Jeśli masz zniszczyć beczkę, zrób to swoim mieczem.
Przestaw dźwignię, aby otworzyć drzwi
KucajÄ…c, pozabijaj pajÄ…ki
Na stole po lewej (patrząc od drzwi, którymi wszedłeś) znajdziesz klucz - wciśnij ENTER, aby go zabrać.
- Znalezienie zardzewiałej kolczugi
Od martwego człowieka idź na zachód, aż dojdziesz do miejsca, gdzie grasują Scavengery.
Scavenger: Podkradnij się do niego, pozwól mu podejść i kucając zaatakuj maczugą. Zlikwidowanie go powinno zabrać około 3
ataków.
Dalej na zachód znajduje się mała jaskinia, w której znajdziesz podniszczoną zardzewiałą kolczugę.
UWAGA: Po wzięciu nowego przedmiotu, otwórz okienko ekwipunku (‘I’) i użyj go klikając na niego dwa razy.
Wyjdź z jaskini i wejdź na półkę prowadzącą na południe - spotkasz tu kolejnego scavengera.
Wskocz do rzeki i płyń na zachód, bardzo powoli to idzie, ale można, aż dopłyniesz do miejsca, gdzie będziesz mógł wstać,
stąd idź na północ. Tu spotkasz Wartoka, po którego zabiciu zdobędziesz napój niewidzialności. Wejdź do wychodka, aby
zdobyć dwa kolejne napoje leczące.
Wdrap się na półkę na południowym zachodzie i zejdź na dół po drugiej stronie - w miejsce, gdzie znalazłeś zardzewiałą
kolczugÄ™.
Stąd wróć do tawerny.
Księga Kapłana
Pójdź na południe obok tawerny, aby dostać się do domu kapłana.
Uważaj - po drodze spotkasz jednego scavengera. Idąc dalej, spotkasz Wartoka zabijającego człowieka. Idź dalej na południe i
przejdź przez rzekę. Dom Atimara (kapłana) to nie pierwsza chata za rzeką - na wschód od niej znajduje się jeszcze jeden dom
i to jest właśnie ten. Między domami spotkasz kolejnego Scavengera. Podejdź do drzwi i użyj klucza, aby dostać się do domu.
Księga leży na stole.
Odnalezienie ‘Soul Crystal’
Po wyjściu z domu natkniesz się na dwa Wartoki.
UWAGA: Jeśli Wartok zaczyna krzyczeć i machać rękoma, znaczy to, że wzywa kompanów, aby mu pomogli w walce z tobą.
Wróć na północ - przez most. Idź na wschód, po drodze powinieneś spotkać 3 Wartoki. Gdy ścieżka zakręci, idź na północ. Tu
spotkasz większego Wartoka z napojem leczącym. Idź na północ przez most i wejdź do świątyni. Użyj książki na piedestale
znajdującym się w świątyni (musisz to zrobić, stojąc przy północnej ścianie świątyni). Wejdź na schody i obejrzyj krótką
animację. Zeskocz na dół - na ścieżkę, którą widać na dole. Po przejściu przez mały tunel, znajdziesz się w pomieszczeniu z
kilkoma latającymi ostrzami. Podchodź po kolei do każdego z nich, poczekaj, aż przeleci obok i przebiegnij dalej. Bądź
ostrożny - każde ostrze porusza się z inną prędkością. Najlepiej nagraj stan gry po przejściu koło każdego ostrza. Uważaj też,
aby nie spaść ze ścieżki, która dwukrotnie skręca. Przejdź przez tunel do kolejnej komnaty. Po drugiej jej stronie zobaczysz
statuę i przycisk na ziemi. Popchnij statuę na niego. Teraz, po dwóch stronach komnaty znajdziesz dwa kolejne przyciski,
podejdź do każdego z nich i wejdź na niego. Światła powinny zniknąć, a na środku pomieszczenia powinno zostać purpurowe
światło. Dziura na środku pomieszczenia powinna zniknąć. Wejdź na środek pomieszczenia i weź kryształ z tej dziwnej
purpurowej rzeczy. Teraz dziura się otworzy i powstaną w niej schody - zejdź nimi na dół. Wejdź na platformę na końcu tunelu i
wjedź nią do nowej jaskini.
Obudzenie Arokha
Wyjdź z jaskini i przejdź przez most. Na mapie pojawią się nowe miejsca. Po drugiej stronie spotkasz jednego lub dwa Wartoki.
Idź na wschód i na południe. Powinieneś znaleźć się w miejscu z kilkoma skrzyniami i pochodnią. Stąd pójdź kolejną ścieżką
na północ. Tu powinieneś spotkać 3 Wartoki. Nie niszcz ich beczek, gdyż są wypełnione jakimś wybuchającym świństwem. Idź
dalej na północ, aż dojdziesz do wielkiej rzeczy przypominającej drzewo bez gałęzi. Popchnij ją, a nie dość, że utworzysz most
przez rozpadlinę to jeszcze prawdopodobnie zabijesz Wartoka po drugiej stronie. Wskocz na nowy most i OSTROŻNIE przejdź
na drugą stronę. Idź na północ, zabijając po drodze kolejnego Wartoka. Wejdź do jaskini - są tu co najmniej 2 Wartoki. Przejdź
na drugÄ… stronÄ™.
Po przejściu przez jaskinię spotkasz jeszcze jednego Wartoka.
Idź na wschód północną ścieżką, aż dojdziesz do uszkodzonego mostu.
Bądź ostrożny przy przekraczaniu go - jak zapewne zauważyłeś, jest bardzo uszkodzony.
Zaraz po drugiej stronie spotkasz kolejnego Wartoka, a trochÄ™ dalej znajdziesz ich obozowisko.
UWAGA: Pchnięcie jest bardzo dobrym, pierwszym atakiem przeciwko Wartokom. W razie gdyby nie wytrąciło im broni, czy nie
ucięło kończyn, zostawi przeciwnika ogłuszonego.
UWAGA: Jeśli Wartok usłyszy coś, podejdzie, aby sprawdzić niezależnie od tego, czy wie, że jesteś w pobliżu, czy nie. Także
jeśli nie będziesz się ruszał, Wartoki mogą kręcić się w koło i wrócić do swojego obozu i pójść spać. Wtedy możesz je bez
problemu pozabijać.
Podejdź do mostu na wschodzie i przejdź przez niego (będziesz wiedział, że to ten, bo przed nim stoi nabity na włócznię
szkielet). Teraz idź na północ, zeskocz z małego klifu i idź na górę po wschodniej stronie wzgórza - spotkasz tu Wartoka.
UWAGA: Jeśli masz problemy z wejściem na krawędź wzgórza, spróbuj trochę poskakać.
Idź na wschód do kolejnego mostu. Tu spotkasz 2 Wartoki. Nie atakuj trzech beczek, które tu znajdziesz - jedna z nich
wybucha. Przejdź ostrożnie przez most - jeszcze nie jest skończony.
Teraz idź na północny-wschód. Wartok będzie próbował zepchnąć na ciebie kamień, ale skończy się to tak, że zabije swojego
kompana. Ściezka, którą powinieneś iść leży blisko rzeki i prowadzi na południe. Jest bardzo ciemno i słabo ją widać, ale
musisz wiedzieć tylko, że prowadzi ona do kolejnego mostu. Gdy zejdziesz z mostu, po prawej stronie spotkasz scavengera.
Dalej na zachód (na prawo od mostu) znajdziesz jaskinię, w której scavenger zabił człowieka przy zwłokach którego,
znajdziesz eliksir leczący i znoszoną kolczugę. Wyjdź z jaskini i pójdź na górę, na wschód. Szybko zobaczysz czerwoną
jaskinię wkoło której kręci się kilka Scavengerów. Przejdź przez mały strumień i skieruj się do jaskini. Wejdź do środka. W
korytarzu zaraz za wejściem, blisko podłogi znajduje się pułapka. Gdy tylko ostrze wyłoni się ze ściany i oddali się od ciebie,
przebiegnij koło niego. Gdy będziesz w połowie korytarza musisz podskoczyć, gdyż ostrze będzie wracać. Teraz korytarz
zakręci i w następnym trafisz na dwa podobne ostrza. Jedno na poziomie podłogi, a drugie trochę wyżej. Podejdź do nich tak
blisko, jak możesz i uruchom dolne ostrze, podejdź do środka korytarza, schyl się, aby wyższe ostrze przeleciało nad tobą,
podbiegnij i przeskocz nad wracajÄ…cym ostrzem.
W następnym korytarzu najbezpieczniej jest stanąć w narożniku, który łączy go z kolejnym korytarzem (nie w rogu koło ostrza).
Pozwoli ci to popatrzeć i zastanowić się, co zrobić. Tutaj też znajdują się dwie pułapki - jedna niżej, a druga wyżej. Tym razem
jednak obie uruchamiają się w tym samym czasie. Znowu przebiegnij obok pierwszej, a potem szybko wciśnij crouch+run przy
drugiej. Powinna bez problemu przelecieć ci nad głową. Zostań w takiej pozycji i przetocz się kilka razy w kierunku końca
korytarza, gdzie odbij w lewo, aby znaleźć się w bezpiecznym miejscu. Znajdujesz się teraz w dziwnym, czerwonawym
pomieszczeniu, w którym brakuje kilu elementów podłogi. Jeśli spadniesz na dół - zginiesz. Musisz przeskoczyć przez dziurę
na drugą stronę. Podłoga jeszcze w części istnieje i to musisz wykorzystać. Pamiętaj jednak, że nie możesz stać na
kamiennych blokach zbyt długo, bo się zawalą i zginiesz. Będąc na drugiej stronie, od razu obróć się w prawo i wbiegnij do
jaskini. Jeśli poczekasz zbyt długo, kamienne bloki zarwą się i zginiesz. Wbiegnij do kolejnej komnaty, ale nie zeskakuj na dół.
Znajdziesz się w pomieszczeniu ze statuą wielkiego smoka. Idź ścieżką w prawo, aż dotrzesz do dna jaskini.
Podejdź do urządzenia w środku pokoju i oglądnij przygotowaną scenkę. Gratulacje - masz smoka.
2. Kaniony Wartoków
Odnalezienie kopalni Grimstone - część 1.
Znajdujesz się teraz w małej jaskini. Wyjdź z niej, a zobaczysz, że jest dzień i pada deszcz.
UWAGA: Gdy siedzisz na grzbiecie smoka musisz sobie zdać sprawę z kilku rzeczy. Po pierwsze, Arokh nie rusza głową tak,
jak ty ruszasz myszą. Aby dokładnie celować jego ogniem użyj prawego klawisza myszy, który pozwala ci na patrzenie w
dowolnym kierunku. Po drugie pamiętaj, że wasze punkty życia są wspólne. Jeśli siedzisz na jego grzbiecie i masz bardzo
mało punktów życia oznacza to, że smok ma ich równie mało. Wskaźnik po prawej stronie oznacza, ile jeszcze ognia pozostało
smokowi - z upływem czasu ubytki znikają.
Na południu, za rzeką znajdziesz małe ruiny, a w nich napój leczący. W pobliżu znajduje się dwóch Wartoków.
Idź kawałek na wschód, aż znajdziesz dom. Zejdź ze smoka i wejdź do środka. Spotkasz tam człowkieka, któremu udało się
uniknąć śmierci z rąk Wartoków. Może on pomóc ci zdobyć lepszy miecz, jeśli oczyścisz dla niego jaskinie, znajdujące się
kawałek dalej na południe.
Dalej na wschód spotkasz trzy duże Wartoki i kolejne ruiny.
UWAGA: Kawałek od ciebie na północ znajduje się duże działo, które zacznie strzelać, jeśli za bardzo się do niego zbliżysz. Na
wschód od niego znajduje się kolejne.
- Sprawdź ruiny, aby znaleźć kolejny eliksir. W pobliżu znajduje się mała jaskinia, która jest wyjściem z jaskiń pająków i daleko
niÄ… nie zajdziesz.
Oczyszczenie jaskiń z pająków
Sprawdź na mapie, gdzie znajdują się jaskinie pająków. Miejsce to znajdziesz niewysoko na krawędzi wzgórza. Podleć tam,
zejdź ze smoka i wejdź do środka.
Będąc w środku, idź przed siebie, zabijając pająki. Nawet jeśli będzie ciemno, będziesz je widział dzięki święcącym na
czerwono oczom.
Wejdź na półkę skalną i popchnij słup, żeby zrobić dla siebie most. Przejdź na drugą stronę.
Zabij pająki, które tu spotkasz i pójdź na południe. Spotkasz tu kolejne pajątki i znajdziesz łuk. Pamiętaj, aby zabezpieczyć
teren zanim go podniesiesz i nie zapomnij zabrać strzał.
Skieruj się na wschód do gniazda pająków i dalej je zabijaj.
UWAGA: Bądź tutaj bardzo ostrożny. Gdy będzie ci się wydawało, że nie ma tu już więcej pająków, te mogą skoczyć na ciebie
ze stropu. Możesz zniszczyć dziwnie ruszające się rzeczy na ścianach.
Idź na południe przez jaskinię, aż dotrzesz do beczek. Zabezpiecz teren i rozwal beczki, aby zabrać dwa napoje leczące. Idź
dalej, zabijajÄ…c wszystkie pajÄ…ki.
Znajdziesz się w oświetlonym pomieszczeniu zlokalizowanym nad gniazdem pająków. Podejdź na drugi koniec pomieszczenia,
aby zabrać nowiutką kolczugę.
Wskocz na najniższą skrzynię, z niej na wyższą, a z niej na deskę, na której drugim końcu leży eksplodująca beczka. Ta
podleci do góry, rozwali strop i przy okazji zabije pająki.
Teraz pójdź na południowy-wschód. Znajdziesz tu kilka skrzyń i półkę skalną. Dostań się na nią za pomocą skrzyń. Zaprowadzi
cię ona do jaskini, z której wyjdziesz na świeże powietrze. Stąd pójdź do człowieka, który zlecił ci to zadanie.
Dostaniesz od niego Rune of Stone i poprawioną mapę. Przedmiotu będziesz musiał użyć na jednej z półek skalnych (na
północy), dzięki czemu dowiesz się, gdzie jest miecz.
Zdobycie ‘Short Sword of Flame’
Po wyjściu z domku zostaniesz zaatakowany przez Crow Dragon’a.
Crow Dragon: Te wstrętne kreatury latają wkoło i strzelają do ciebie zielonym ogniem. Wejdź na smoka i rozwal je (po prostu
przytrzymaj klawisz ataku). Zasięg Crow Dragona jest dużo mniejszy od twojego,także, jeśli nie pozwolisz mu podlecieć zbyt
blisko, nie powinieneś mieć większego problemu ze zwycięstwem.
Poleć na półkę, która powinna być zaznaczona na twojej mapie. Tam na środku monolitu użyj Rune of Stone - otworzy ci to
wejście do jaskini.
Idź przed siebie.
UWAGA: Nigdy nie tocz się w stronę scavengera, a ogólniej w stronę każdego przeciwnika. Mają oni nieprzyjemny zwyczaj
atakowania gdy jeszcze siÄ™ toczysz.
Gdy dotrzesz do małego korytarza z pochodnią, wszystko zacznie się trząść i zaatakuje cię scavenger. Stąd możesz iść w lewo
albo w prawo, ale w prawym korytarzu jest pułapka. W sumie nie ma żadnej różnicy którędy pójdziesz, bo i tak skończysz w
tym samym miejscu. Gdy wybierzesz lewy korytarz, będziesz musiał przejść przez dodatkowe pomieszczenie zanim dojdziesz
do pokoju z zielonymi kryształami. W następnym pomieszczeniu trafisz na 2 Scavengery.
Koło dużych zielonych kryształów znajdziesz szkielet, a przy nim napój leczący.
Wybierz przejście na zachód i wejdź do małego pomieszczenia po prawej stronie. Stań na małej płycie tutaj, a otworzysz
sekretne przejście. Idź korytarzem w dół i zabij scavengera po drodze. Teraz masz do wyboru dwie możliwości - jedne drzwi
znajdują się przed tobą, a drugie za tobą (na północ). Wybierz te na północy. Zobaczysz wąski mostek przewieszony nad
bezdenną przepaścią, a nad nim dwa wahadłowe ostrza. Pobiegnij na drugą stronę i zabierz ‘Short Sword of Flame’. Most
zawali się za tobą, a ostrza zaczną się poruszać. Wyjście stąd nie jest prostą sprawą. Podejdź do krawędzi, poczekaj na
odpowiedni moment i skocz na drugÄ… stronÄ™.
UWAGA: Aby użyć specjalnego ataku nowego miecza, wciśnij przycisk drugiego ataku - środkowy przycisk myszy lub klawisz 1
na klawiaturze numerycznej. Pamiętaj jednak, że masz tylko pięć takich ataków. ‘Short Sword of Flame’ działa całkiem dobrze
jako pochodnia.
UWAGA: Później będziesz walczył z rycerzami uzbrojonymi w podobne miecze, także, jeśli stracisz ten, nie musisz się zbytnio
martwić.
Wróć do miejsca, gdzie miałeś dwie drogi do wyboru.
Teraz wybierz drugie drzwi i wejdź przez nie do pomieszczenia z kilkoma Scavengerami. Po zabiciu ich, możesz zabrać napój
leczący. Używając dwóch dużych bloków wskocz na półkę skalną.
Idź dalej korytarzem - spotkasz tu dwa śpiące Scavengery. Podejdź do nich i zabij je.
Idź dalej do wyjścia z jaskini.
Po wyjściu spotkasz dwa duże Wartoki. Z góry zleci Arokh, aby ci pomóc.
Odnalezienie kopali Grimstone - część 2
Musisz teraz polecieć na wschód wzdłuż rzeki. Uważaj po drodze na działa, Wartoków i Crow Dragony. Sprawdzaj ciała
wszystkich zabitych Wartoków w poszukiwaniu eliksirów leczących.
Gdy będziesz już blisko od bramy do kopalni, zacznie padać śnieg. Zejdź ze smoka, podejdź do drzwi, a stwierdzisz, że są
zamknięte - potrzebujesz klucza.
Znalezienie klucza do jaskiń Trolli
Leć cały czas na wschód. Po drodze spotkasz bardzo dużo smoków i dział, tak więc bądź ostrożny. Zejdź ze smoka i wejdź do
jaskini, przed którą stoją proporce. Zaraz za wejściem trafisz na dużego Wartoka z tarczą. Idź korytarzem, zejdź do miejsca ze
skrzyniami i zabij Wartoka, po czym spróbuj podkraść się do innych Wartoków w pobliżu. Uważaj - jeden z nich jest naprawdę
wielki i paskudny - spróbuj nafaszerować go strzałami. Wejdź do kuźni, aby zabrać długi miecz i więcej strzał. Zabierz też klucz
‘East Cave Key’. Pomimo nazwy, jest to klucz, którego szukasz.
W palenisku znajdziesz długi mithrilowy miecz. Wejdź do następnego pomeszczenia (z beczkami), przełącz dźwignię, a
następnie wjedź windą na półkę skalną, skąd możesz podążyć do wyjścia z jaskiń.
Jaskinie Trolli
Wróć na wschód do wejścia do kopali, które wcześniej było zamknięte. Tym razem za pomocą klucza otwórz drzwi i wejdź do
środka.
Tam spotkasz dwa Wartoki - jednego dużego, drugiego małego. Przełącz dźwignię, aby otworzyć bramę i wpuścić smoka do
środka.
Wróć do smoka, wejdź na niego i wjedź do środka jaskini zabijając wszystkich Wartoków, których spotkasz na dalszej drodze.
Na nieszczęście, nie dojedziesz na smoku zbyt daleko - ktoś zamknie przejście przed tobą. Będziesz musiał zejść z Arokha i
pójść na piechotę.
Po przejściu przez bramę, znajdziesz się w WIELKIEJ jaskini z jeziorem w środku oraz z dwoma Wartokami. Używając
długiego mithrilowego miecza, powinieneś rozprawić się z nimi bez większych problemów.
Pójdź w prawo do korytarza, przed którym widać słup pary i wagonik. Tutaj też spotkasz dużego Wartoka z tarczą.
Idź korytarzem, zabij małego Wartoka i zabierz jego szablę.
Przebiegnij przez przejście i szybko skocz, gdy będziesz jeszcze w ciemnościach - dzięki temu nie wpadniesz w pułapkę.
Idź przed siebie, skręć w lewo i zejdź na dół po drabinie.
Znajdujesz się teraz nad komnatą tortur, po której kręci się trzech Wartoków, których możesz wykończyć strzałami.
UWAGA: Po jakimkolwiek strzelaniu z łuku, spróbuj znaleźć wszystkie strzały, które wystrzeliłeś - kilka na pewno będzie się
nadawało do ponownego użytku.
Na stole znajdziesz napój leczący.
W zwłokach znajdziesz topór bojowy.
Kolejny napój leczący znajdziesz koło skrzyń na północ od miejsca, gdzie znalazłeś topór.
Teraz podejdź do skrzyń po tej stronie pomieszczenia, z której przyszedłeś i używając ich oraz belki u góry, wydostań się
spowrotem na górę i wejdź po drabinie.
Stąd pobiegnij ścieżką po drugiej stronie pomieszczenia, aby dostać się na górę. Spotkasz tu dwa różnej wielkości Wartoki.
Duży ma przy sobie napój leczący.
Idź tą drogą, aż dojdziesz do miejsca, gdzie po prawej stronie widać drzwi, a korytarz idzie dalej prosto.
Skręć do pomieszczenia za drzwiami i dojdź do skarbca. Znajdziesz tu Fire Crystal, ciężki łuk i magiczne strzały.
UWAGA: Ognisty Kryształ (‘Fire Crystal’) i każdy inny rodzaj magicznych krzyształów działa jak broń. Po użyciu kryształ znika.
UWAGA: Masz dostęp tylko do 9 broni, chociaż w ekwipunku możesz mieć ich więcej.
UWAGA: Nie używaj magicznych strzał na zwykłych przeciwników jak Wartoki, zachowaj je na szybsze cele, jak na przykład
Crow Dragon'’.
Po zabraniu tego sprzętu brama zamknie się i zostaniesz zaatakowany przez Wartoka. Zabij go, otwórz drzwi i idź dalej.
Idź korytarzem, aż dojdziesz do dużej jaskini z jeziorem - tym razem będziesz wysoko na górze. Na moście stoi wielki i zły
Wartok. Gdy przedostaniesz się na drugą stronę, przełącz duży przełącznik, aby otworzyć bramę, przez którą będziesz mógł
wprowadzić Arokha.
Teraz zanurkuj do jeziora (wybierz dokładnie miejsce), wyjdź po drugiej stronie i wsiądź na Arokha, po czym wróć na górę.
Z pomocą Rynn otwórz bramę, wskocz na Arokha i przejdź przez nią. Rozwal Wartoków, których tam spotkasz - to ciężka
walka.
Idź dalej korytarzem. Będziesz musiał przelecieć przez kanion i zabić Wartoka.
Potem poszybuj w kanion i leć przed siebie. Po pewnym czasie znajdziesz się na świeżym powietrzu - po północnej stronie
mapy.
- Znalezienie kopalni Grimstone - Część 3
W pobliżu latają dwa Crow Dragony. Tak długo, jak nie znajdziesz się za blisko nich, powinieneś móc do nich prażyć
nienaruszony.
W ruinach, koło wyjścia z jaskini, znajdziesz trochę strzał.
Podejdź do ruin na północ od tych pierwszych, a znajdziesz tam umierającego człowieka z wioski. Opowie ci o tajnym wejściu
do jaskiń, do którego można dotrzeć tylko za pomocą smoka. Na mapie pojawi się odpowiednie miejsce, które znajduje się na
północny wschód od twojej aktualnej pozycji. Po drodze spotkasz kilku przeciwników.
Odnalezienie tajnego wejścia
Przy tamtych ruinach nie ma już niczego ciekawego, ale kawałek dalej na wschód krąży kilka Wartoków.
Możesz sprawdzić wejście do kopalni, które znajduje się na południowym-zachodzie. Stwierdzisz jednak, że nie możesz się
przez nie przedostać, więc musisz znaleźć sekretne wejście o którym była mowa wcześniej. Leć na północny-wschód.
Wejście znajdziesz na półce sklalnej na prawo od wodospadu. Zejdź z Arokha i wejdź do środka.
3. Kopalnie Wartoków
Zaraz po wejściu do środka zaatakuje cię pająk.
UWAGA: Do walki z pająkami używaj krótkiego miecza, z którym zaczynałeś grę. Jest szybki i potrzebuje tylko trzech trafień,
aby zlikwidować pająka.
Idź na północ korytarzem i przeczekaj mały wstrząs. Po nim spotkasz kilka pająków.
Idź dalej korytarzem.
Po pokonaniu jednego lub dwóch pająków trafisz do dużego pomieszczenia z wielkim świdrem. Za chwilę tu wrócisz...
Przejdź przez kładkę na drugą stronę rozpadliny, a stąd wejdź w korytarz.
Gdy dojdziesz do miejsca, gdzie będziesz miał możliwość pójścia w dwie strony, idź w lewo i jeszcze raz w lewo. Po drodze
natkniesz się na sporą ilość pająków, więc bądź ostrożny. Dojdziesz do pomieszczenia z wielkim kokonem na środku.
Znajdziesz tu wielki miecz i napój leczący.
Idź dalej korytarzem.
W następnym pomieszczeniu znajdziesz trochę strzał, a w kolejnym napój leczący, eliksir niewidzialności i kryształ mocy.
Wróć małym korytarzem, przeczekaj kolejny wstrząs i dojdź do miejsca, z którego przyszedłeś. Przejdź z powrotem przez
rozpadlinÄ™.
Podejdź znowu do maszyny, i - ze strony która nie jest zwrócona w stronę rozpadliny - użyj kryształu mocy. Maszyna zacznie
pracować i zrobi dla ciebie nowe przejście, przez które oczywiście powinieneś iść dalej.
UWAGA: Atakowanie Wartoków może być ciężką sprawą - szczególnie tych wielkich z tarczami. Po pierwsze, powinieneś
używać długiej broni (wielki miecz jest w porządku), pamiętając przy tym, że taką bronią walczy się całkowicie inaczej niż np.
krótkim mieczem. Najlepiej jest Wartoki atakować od tyłu albo w momencie, kiedy atakują i nie zasłaniają się tarczą. Po ataku
najlepiej jest odskoczyć (np. przyciskiem strafe).
Po okolicy kręci się całkiem sporo Wartoków
Idź stąd na prawo, obok skrzyń do przejścia, gdzie spotkasz kolejnego Wartoka.
Zaraz za nim znajduje się główne wejście i kolejne dwa wielkie Wartoki (tylko jeden z tarczą).
Przełącz wajchę, aby otworzyć bramę. Szybko wyjdź na zewnątrz i zawołaj Arokha. Bardzo szybko pojawi się zielony smok -
zabij go i ‘Green Rune of Poison’, który zostawi. Drzwi otworzą się do końca i będziesz mógł wprowadzić Arokha do środka.
UWAGA: Możesz przełączać rodzaj smoczego ataku tak samo, jak rodzaj broni używanej przez Rynn. Zauważ, że atak
trucizną działa trochę inaczej niż zwykły atak za pomocą ognia. Nie bój się - nie zostaniesz ranny od własnej trucizny.
Wróć do śeodka, podejdź do rozpadliny i przefruń nad nią.
Pójdź w dół małym korytarzem, aż znajdziesz się w miejscu, gdzie będziesz miał dwie drogi do wyboru. Spotkasz tu kolejnego
Wartoka.
Zejdź z Arokha, wejdź w lewy korytarz i przejdź przez drzwi.
Wejdziesz do pomieszczenia akurat w momencie, gdy dwóch Wartoków zabije więźnia. Szukają kogoś lub czegoś o nazwie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]