Doskonalenie przyjęcia piłki po zagrywce, SIATKOWKA
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 6.XII.2001r.
Klasa: 3 d ZSG
Zadanie główne ( temat lekcji ):
P.S. Doskonalimy przyjęcie piłki po zagrywce.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
Uczeń- rozwinie koordynację ruchową RR, NN
- rozwinie zwinność i szybkość
- zwiększy orientację przestrzenną
- wzmocni siłę ramion i ruchomość obręczy barkowej
Umiejętności
Uczeń
- umie wykonać przyjęcie piłki po zagrywce
- potrafi współpracować w grupie i ze współćwiczącym
Wiadomości
Uczeń
- wie co to jest koordynacja ruchowa
- zna zasady bezpiecznego poruszania się po boisku z piłką
- wie w jaki sposób przygotować organizm do wysiłku
Usamodzielniania
Uczeń
- współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie wykona ćwiczenia w części rozgrzewki
- angażuje się do współpracy w grupie
- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Części lekcjiCzynności uczniówCzynności nauczycielaMetodydocelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
- pogadanka
Część główna A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.
Rozwinie samodzielność
- uczestniczy w zabawie ożywiającej „10 podań”
- wykonuje ćwiczenia rozgrzewające mm RR,NN, t z piłkami w truchcie i miejscu
- wykona ćwiczenia bez piłek zaproponowane przez nauczyciela
-wykona ćwiczenia indywidualnie
- przygotuje i zaproponuje zabawę ożywiającą
- prowadzi ćwiczenia z piłkami
- czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń
- obserwuje pracę uczniów
- czuwa nad bezpieczeństwem ćwiczących
- dozuje ćwiczenia
- poleca samodzielnie wykonać kilka ćwiczeń rozciągających i gibkościowych
-zabawowa klasyczna
- zadaniowa ścisła
- naśladowcza ścisła
- problemowa
Część główna B
Poprawi koordynację ruchową i udoskonali przyjęcie piłki po zagrywce
Ustawienie grupy: 4 rzędy przez siatkę ( na wprost swojej współćwiczącej)
- ćwicząca zagrywa przez siatkę na współćwiczącą, która przyjmuje piłkę sposobem dowolnym w górę w przód na pole 3m. i w drugim odbiciu przebija piłkę na koleżankę wykonującą zagrywkę
- ćwicząca zagrywa piłkę przez siatkę na współćwiczącą, która przyjmuje piłkę w przód na pole 3m., natychmiast po wykonaniu zagrywki zawodniczka serwująca przebiega pod siatką i łapie piłkę przyjętą przez współć.
- ćwicząca zagrywa piłkę przez siatkę na współćwiczącą, która przyjmuje piłkę na 3 ćwiczącą, która wystawia jej piłkę, po otrzymaniu wystawy przyjmująca przebija piłkę przez siatkę dowolnym sposobem
- jw. z wykonaniem ataku przez przyjmującą piłkę
- poleca wykonanie ćwiczeń, - objaśnia ćwiczenia
- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń
- zadaniowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.
Oceni poziom własnych umiejętności.
- wykona ćwiczenia oddechowe i uspokajające
- wykona ćwiczenia rozciągające
- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- poleca sprzątnięcie sprzętu
- naśladowcza ścisła
- zadaniowa ścisła
- pogadanka
3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]