Droga do przedszkola 3-l, bezpieczna droga do przedszkola
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TEMAT TYGODNIA: Droga do przedszkola
AUTOR:
GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CELE OGÓLNE
CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Układanie klocków obrazkowych według wzoru na obrazku. Zabawy ruchowe ze śpiewem: Stary niedźwiedź mocno śpi, Balonik. Zabawa ruchowa .
- wyrabianie spostrzegawczości
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
- dziecko prawidłowo dobiera klocki
- dziecko uczestniczy w zabawie
Rozmowa na temat Przejście dla pieszych, z użyciem pacynki. Zabawa ruchowa . Praca plastyczna - wypełnianie pól sygnalizatora świetlnego kulkami z karbowanej bibuły o odpowiednich kolorach.
- nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
- utrwalanie nazw kolorów
- dziecko wie, że nie wolno samemu przechodzić przez jezdnię
Zabawy dowolne wybranymi zabawkami. Manipulowanie klockami o kształtach figur geometrycznych.
- zachęcanie do układania 3-4 klocków
- dziecko chętnie bawi się klockami
WTOREK
Rozpoznawanie z kasety magnetofonowej odgłosów różnych pojazdów mechanicznych. Zabawa ruchowa . Przewlekanie sznurówek przez otwory w szablonach samochodów.
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie sprawności palców i dłoni
- dziecko rozpoznaje głosy pojazdów
- dziecko sprawnie przewleka sznurówki
Zabawy matematyczne - tworzenie zbiorów samochodów (przeliczanie elementów w zakresie trzech). Przygotowanie makiety z zaznaczonymi ulicami i parkingami. Nauczycielka umieszcza na nich małe samochody. Samochody "parkują" w wyznaczonych miejscach, dzieci je przeliczają. Zabawa ruchowa .
- przeliczanie w zakresie trzech
- tworzenie zbiorów samochodów
- dziecko wybiera samochody w tym samym kolorze i o tym samym kształcie
Wyjście do przedszkolnego ogrodu.
- zachęcanie do zabawy wszystkie dzieci
- dziecko nie oddala się od prowadzącej
ŚRODA
Zabawy integracyjne z grupą dzieci starszych. Oglądanie książeczek w wyznaczonym miejscu. Opisywanie treści zawartych w obrazkach. Zabawa ruchowa .
- naśladowanie czynności prezentowanych przez prowadzącą
- zachęcanie do obcowania z książką
- dziecko uczestniczy w zabawie
- dziecko wymienia elementy obrazka
Słuchanie wiersza . Rozmowa na temat treści wiersza w oparciu o obrazki przedstawiające sytuacje na jezdni. Zabawa ruchowa .
- rozwijanie wyobraźni
- słuchanie w skupieniu prezentowanych treści
-dziecko rozumie treść wiersza
Manipulowanie klockami drewnianymi. Tworzenie budowli z czterech klocków.
- rozwijanie umiejętności manipulowania klockami
- dziecko potrafi zbudować wieżę
CZWARTEK
Naśladowanie głosów pojazdów na głoskach: tur, wrr, ijo, titi. Zabawy ze śpiewem: Stonoga, Pociąg, Samochody.
- rozwijanie aparatu mowy
-dziecko prawidłowo naśladuje głosy pojazdów
- poznanie wiersza połączone z oglądaniem ilustracji przedstawiających pracę policjanta (kieruje ruchem, przeprowadza dzieci przez jezdnię, kontruluje dokumenty kierowców i sprawność pojazdów). Praca plastyczna - naklejanie poszczególnych elementów na postać policjanta.
- ćwiczenie mowy i logicznego myślenia
-dziecko wie jakie zadania wykonuje policjant
Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- odkładanie zabawek na miejsce
- dziecko zna miejsca zabawek w sali
PIĄTEK
Układanie puzzli, wspólny śpiew piosenek poznanych od początku roku, połączony z elementem ruchu. Zabawa usprawniająca pracę warg i policzków.
- wprawianie w ruch kółek- wiatraczków
- doskonalenie koncentracji
- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnały
- dziecko poprawnie układa puzzle
- dziecko sprawnie tworzy parę
B. Forma: - słuchanie wiersza. Dzieci siedzą w kole. Prowadząca przed każdym rozsypuje klocki. Dzieci układają samodzielnie proste budowle. Praca plastyczna Klocki - wypełnianie obrazka, przedstawiającego budowlę z klocków, farbami plakatowymi cienkim pędzlem.
- manipulowanie klockami
- wyrabianie sprawności palców
- umiejętne przenoszenie farby na kontury klocków
- dziecko chętnie bawi się klockami
- dziecko nabiera nowych doświadczeń podczas operowania farbami (2 kolory)
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, korzystanie z urządzeń w ogrodzie przedszkolnym.
- zwracanie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw
- dziecko przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]