Dotknij gĹ‚owy. Części ciaĹ‚a 1.[1], Język angielski

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KLASA  3

  zajęcia 45 min.

1.           TEMAT:   Happy Easter!

2.           CELE:

UCZEŃ:

·         Potrafi pokazać i prawidłowo nazwać przedmioty z koszyka wielkanocnego

·         Śpiewa „Hello song” z nauczycielem

·         Rozumie i posługuje się zwrotem „Happy Easter”

·         Potrafi prawidłowo dopasować wyrazy do obrazków

·         Potrafi ułożyć z rozsypanki literowej wyrazy

3.           MATERIAŁ JĘZYKOWY:

Znany:                            - nazwy zwierząt dzikich i domowych

                            - nazwy podstawowych kolorów: yellow, brown, blue, green, red, orange

- struktury gramatyczne:  What is your favourite animal?, It eats....

                            - słownictwo: grass, meat

Nowy:                            - słownictwo : Easter Egg, Easter Bunny, Chick, Daffodill,

                          wyrażenie„Happy Easter”

- struktura gramatyczna – ”What is in the basket?”

4.           OKREŚLENIE SYTUACJI:

                      - święta wielkanocne – tradycje

5.           FAZY LEKCJI:

I.       CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE:

1)      Powitanie – „Hello song”:

II.   POWTÓRZENIE MATERIAŁU JĘZYKOWEGO:

1)      Nauczyciel zadaje pytanie: What is your favourite animal?

    What do the (nazwa zwierzęcia – l. mn.) eat?

2)      Nauczyciel zadaje zagadkę What is my favourite animal? It has four legs. It has long ears. It is brown or grey. It can jump and it eats carrots.

III.      WPROWADZENIE NOWEGO MATERIAŁU:

1)     Zabawa “Zgadnij hasło” uczniowie podają litery do hasła _ _ _ _ _ _ (Easter)

-          Nauczyciel wyjaśnia znaczenie tego słowa i pokazuje i mówi, co ma w swoim wielkanocnym koszyku jednocześnie zapisując wyrazy na tablicy: Basket, Bunny, Chick, Catkin, Egg Daffodil

-          Uczniowie powtarzają za nauczycielem nazwy

IV.   ĆWICZENIE WPROWADZONEGO MATERIAŁU:

1) Zabawa „What is in the basket?” - uczniowie wyciągają jakiś przedmiot i poprawnie nazywają

V.   UTRWALANIE WPROWADZONEGO MATERIAŁU:

1) Uzupełnianie kart pracy „Easter Worksheet”

Uczniowie podpisują obrazki podanymi wyrazami – ćw. A; następnie z rozsypanki wyrazowej układają hasła: Easter Sunday, Chocolate Bunny, Yellow Chick

2) Nauczyciel opowiada o amerykańskiej wielkanocnej tradycji dotyczącej Czekoladowego Zajączka i zbierania jajek, kończąc opowieść wierszem:

       Black or brown

      White or grey

     All the rabbits

    Come for Easter Day

3) Zabawa “Egghunting” – uczniowie wcielają się w rolę Wielkanocnego Zajączka i mają za zadanie znaleźć jak najwięcej czekoladowych jajek ukrytych w sali

4) Liczenie jajek w języku angielskim

5) Dzielenie się jajkami i składanie sobie życzeń w języku angielskim Happy Easter

6) Przepisywanie do zeszytu tematu i nowo poznanych wyrazów oraz kolorowanie ilustracji o tematyce wielkanocnej

.

VI. EWALUACJA ZAJĘĆ:

- uczniowie rysują uśmiechniętą lub smutną buźkę na przygotowanych karteczkach i wrzucają do koszyka.

VII. ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ:

- Pożegnanie: „Goodbye and Happy Easter”

6.     DOBÓR ĆWICZEŃ:

·         ćwiczenia w mówieniu;

·         ćwiczenia w śpiewaniu;

·         ćwiczenia w słuchaniu i rozumieniu tekstu mówionego

·         ćwiczenie sprawności manualne (kolorowanie)j.

7.     POMOCE DYDAKTYCZNE:

- koszyk wielkanocny z barankiem, pisanką, kwiat żonkil, kurczaczek wielkanocny, bazie, zajączek, karty pracy „Easter Worksheet”, kolorowanka, czekoladowe jajeczka

8.  FORMY PRACY:

·         jednolita zbiorowa,

·         jednolita indywidualna,

 

 

 

 

 

 

 

2

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl