Dodawanie Jednostek w Medieval II Total War, Gry, Medieval II Total War

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Re: Poradniki do modowania Medieval II Total WarPamiętam że na starym forum w modach regionalnych był poradnik dotyczšcy przerzucania istniejšcych jak i nie istniejšcych jednostek do danego modu czy z modu do podstawki.Uskuteczniałem tę czynnoć swego czasu w modzie SS 6.1 , więc opisze co i jak póki jeszcze pamiętam.Poprawcie mnie jakbym co pomylił.Tak więc, załóżmy że gramy templariuszami i chcemy mieć możliwoc szkolenia jednostki "Light Men at Arms".Jest to jednostka już istniejšca w grze i dysponuje niš np. Francja.Robimy więc następujšcy szwindel.Otwieramy folder data\ui\units\france oraz w drugim oknie "data\ui\units\knights_templar".Kopiujemy plik tga z france do knights templar o nazwie "#light_men_at_arms".Teraz otwieramy znów analogicznie dwa okna jedno "data\ui\unit_info\france" i drugie"data\ui\unit_info\knights_templar" oraz kopiujemy z france do knights_templar pliki o nazwie "light_men_at_arms_info" .Następna rzecz to edycja plików txt. export_descr_buildings oraz export_descr_unit.W export_descr_buildings u mnie wyglšda to następujšco:------------------------------------------------------------stone_wall city requires factions { northern_european, mesoamerican, middle_eastern, eastern_european, greek, southern_european, }{capability{recruit_pool "Papal Guard" 1 0.5 4 0 requires factions { papal_states, }recruit_pool "Light Men at Arms" 1 0.18 2 0 requires factions { knights_templar, }orazlarge_stone_wall city requires factions { northern_european, mesoamerican, middle_eastern, eastern_european, greek, southern_european, }{capability{recruit_pool "Swiss Guard" 1 0.5 4 0 requires factions { papal_states, }recruit_pool "Light Men at Arms" 1 0.18 2 0 requires factions { knights_templar, }wall_level 3-------------------------------------------------dodałem tę jednostkę do szkolena po wybudowaniu murów żeby było prociej, w praktyce można jš dodać do jakiego kolwiek istniejšcego budynku.Teraz pora na edycję pliku "export_descr_unit". Odnajdujemy jednostkę "Light Men at Arms" oraz dodajemy jej wpis:----------------------------------------------ownership france, england, aragon, knights_templar-------------------------------------------------oczywicie chodziło tu o "knights_templar".Po powyższych czynnociach grajšc templariuszami będziemy mieć w miastach możliwoć szkolenia lekkich mieczników.Jednakże podczas bitwy zauważymy że brakuje nam barw jednostki.Jeli chcemy mieć pełne tekstury, będziemy musieli dorobić fragment kodu w pliku "battle_models" znajdujšcego się w "data\unit_models".otwieramy więc ten pliczek i przed naszymi oczyma ukazuje się masa nieczytelnego, skomplikowanego kodu, który raczej bardziej zniechęci niż zmotywuje.Oczywicie to tylko pozory gdyż po sformatowaniu tekstu można się domylić co i jak. Żeby nie owijać w bawełnę kod powinien wyglšdać następujšco:--------------------17 light_men_at_arms1 460 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod0.mesh 12160 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod1.mesh 90060 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod2.mesh 250060 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod3.mesh 640046 aragon72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_aragon.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture55 unit_sprites/spain_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr7 england73 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Lmail_Hmail_england.texture73 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Lmail_Hmail_normal3.texture57 unit_sprites/england_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr6 france72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_france.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture56 unit_sprites/france_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr15 knights_templar72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_france.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture56 unit_sprites/france_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr46 aragon59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_aragon_diff.texture58 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_spain_norm.texture 07 england60 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_england_diff.texture60 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_england_norm.texture 06 france59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_diff.texture59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_norm.texture 015 knights_templar59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_diff.texture59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_norm.texture 014 None15 MTW2_Non_Shield 0218 MTW2_Sword_Primary14 fs_test_shield 016 -0.090000004 0 0 -0.34999999 0.80000001 0.6000000221 light_men_at_arms_ug11 460 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod0.mesh 12160 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod1.mesh 90060 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod2.mesh 250060 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod3.mesh 640046 aragon72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_aragon.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture55 unit_sprites/spain_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr7 england73 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Lmail_Hmail_england.texture73 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Lmail_Hmail_normal3.texture57 unit_sprites/england_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr6 france72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_france.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture56 unit_sprites/france_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr15 knights_templar72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/EN_Smail_Smail_france.texture72 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/textures/en_smail_smail_normal.texture56 unit_sprites/france_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr46 aragon59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_aragon_diff.texture58 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_spain_norm.texture 07 england60 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_england_diff.texture60 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_england_norm.texture 06 france59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_diff.texture59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_norm.texture 015 knights_templar59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_diff.texture59 unit_models/AttachmentSets/Final Heater_france_norm.texture 014 None15 MTW2_Non_Shield 0218 MTW2_Sword_Primary14 fs_test_shield 016 -0.090000004 0 0 -0.34999999 0.80000001 0.60000002------------------------------Po tym zabiegu powinnimy mieć już działajšce tekstury.Może małe wyjasnienie jeszcze. Liczby które widzimy tutaj to iloc charów w stringu - liter po spacji,jeli będzie ich za mało czy za dużo, spotka nas niemiła niepodzianka w postaci tzw. ctd.Aha i po cyfrze 0 zawsze musi być podwójna spacja.Kolejna rzecz.60 unit_models/_Units/EN_Lmail_Hmail/pavise_swordsmen_lod3.mesh 640046 aragonw oryginalnym pliku zamiast ten czwórki jest trójka, jako że jednostka jest dostępna tylko dla 3 a nie 4 frakcji.56 unit_sprites/france_Dismounted_Feudal_Knights_sprite.spr46 aragonTutaj tak samo i analogicznie wszędzie dalej gdzie do 3 oryginalnych frakcji z prawami do tekstury dodalimy czwartš czyli templariuszy.A jest "15 knights_templar" ponieważ gdy policzymy znaki wyjdzie nam że jest ich 15.Dla przypomnienia, to było przerzucanie już istniejšcej jednostki dla frakcji jej nie posiadajšcej. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • eldka.opx.pl